Studija je temeljena na usporedbi cijena proizvoda 19 prehrambenih artikala u Hrvatskoj s cijenama u četiri susjedne zemlje koje su već u EU – Italiji, Austriji, Sloveniji i Madžarskoj, a pokazala je kako je, suprotno uvriježenom mišljenju, većina hrvatskih prehrambenih proizvoda i dalje jeftinija od europskih konkurenata. Ulaskom Hrvatske u EU za mnoge od njih situacija će se promijeniti, jer će nestati trgovinske barijere u odnosu na zemlje članice te će inozemnim proizvođačima prisutnima na domaćem tržištu biti olakšan uvoz i otvorit će im se prostor za smanjenje cijena. Put na hrvatsko tržište pronaći će i strani proizvodi koji do sada ovdje nisu bili prisutni, a istovremeno će se hrvatskim proizvođačima otvoriti vrata novih tržišta. Domaći proizvodi poput mljevene i instant kave, voćnih čajeva, trajnog mlijeka, jogurta i pršuta jeftiniji su ne samo od stranih proizvoda u Hrvatskoj nego i od proizvoda iz promatranih EU zemalja i zato su trenutno u najboljoj cjenovnoj poziciji, ocjenjuju iz A. T. Kearneya. Istodobno velik broj hrvatskih proizvoda danas ima dobru cjenovnu poziciju, no ulaskom u EU će biti pod pritiskom snižavanja cijena zbog jeftinije strane konkurencije. Među njima su čokolada, espresso kava, zeleni čaj, prirodne vode, sladoled, maslac i dr. U skupinu domaćih proizvoda koji će biti “napadnuti” cjenovno prihvatljivijim inozemnim proizvodima spadaju i gazirana prirodna voda, za koju se očekuje da će ulaskom u EU pojeftiniti, dok su neki strani proizvodi poput zimske salame, jogurta i pilećih hrenovki već jeftiniji od domaćih, pa će ulaskom u Hrvatske u EU, zbog skidanja carina i drugih uvoznih izdataka, povećati profitabilnost i više ulagati u rast tržišnih udjela.
Ulaskom u EU Hrvatska će prestati biti dijelom CEFTA-e, čime se postavljaju određene barijere prema ostalim članicama, no to će ipak manje utjecati na hrvatske proizvođače nego velika konkurencija s EU tržišta, ocjenjuju u A. T. Kearneyu.

izvor: GlasSlavonije

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime