Još je nekoliko kratkih tjedana ostalo do kraja godine u kojoj smo povrće ponekad kupovali skuplje od mesa. I to govori koliko je 2021. godina bila teška za stočarstvo. Bila je to godina u kojoj je cijena stočne hrane narasla iznad svih očekivanja, što je ovaj sektor donijelo doslovno na rub kolapsa, piše Glas Slavonije.

Na nedavno održanom sastanku svih sektorskih odbora Hrvatske poljoprivredne komore (HPK) poručeno je da su štete u stočarstvu zastrašujućih 1,5 do 2 milijarde kuna.

Još od proljeća se upozorava na izuzetno negativne trendove na globalnom tržištu žitarica i stočne hrane i rast troškova koji stvaraju velike gubitke svim stočarskim sektorima gdje su posebno ugroženi proizvodnja mlijeka i proizvodnja svinja, a kod tovljača junadi gubitci po grlu stoke procjenjuju se na čak 3000 kuna.

Analiza jednog osječkog fakulteta upozorava na golem nerazmjer između troškova proizvodnje i cijena te napominje kako je ovakvo stanje neodrživo.

Gube 5 kuna po kilogramu
Stočari su zbog ovog problema imali više sastanaka s premijerom Andrejom Plenkovićem i Ministarstvom poljoprivrede gdje su upozorili kako su u velikim problemima i da im je potrebna hitna intervencija Vlade RH.

U međuvremenu je na čelo udruge Baby Beef došao Zvonimir Širjan koji napominje kako su oni oni ponudili konkretna i konstruktivna rješenja jer na terenu ljudi sve više rasprodaju stoku i odustaju od ove proizvodnje. Upozorava kako je to ono najgore što se može dogoditi stočarskom sektoru jedne države, jer kada se stoka jednom proda i isprazne staje – teško da će se netko vratiti toj složenoj i vrlo zahtjevnoj proizvodnji.

Mnogi se pitaju kako to meso ne poskupljuje, ako poskupljuje sve ostalo, od žitarica, stočne hrane do energenata.

Širjan je prilikom skupštine Udruge Baby Beef izjavio je kako stočari gube četiri do pet kuna po kilogramu, iako je došlo do povijesno velikog rasta cijena hrane kakav je zadnji put zabilježen 2008. godine. Upozorava kako je cijena mesa na povijesno niskim razinama zbog golemih viškova stvorenih uslijed koronakrize, koja je u posljednje dvije godine utjecala na pad potražnje u turizmu i ugostiteljstvu. U isto vrijeme, upozorava kako meso koje se prodaje na policama trgovačkih lanaca dolazi po cijenama ispod proizvođačkih, a kojima hrvatski proizvođači ne mogu konkurirati jer hrvatski kupac nažalost ori kupnji mesa gleda cijenu, a ne kvalitetu.

Dnevno.hr

Odgovori