Ministarstvo poljoprivrede je objavilo da je u devet mjeseci ove godine pokrivenost uvoza izvozom poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda dosegnula 69 posto, što je 8,11 postotnih bodova više nego u istom razdoblju prošle godine.

To je rezultat rasta izvoza, uz istodobni pad uvoza tih proizvoda, piše u priopćenju Ministarstva poljoprivrede.

Prema privremenim podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS) ukupna vrijednost izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u devet mjeseci ove godine iznosila je 1,7 milijardi eura, što je rast od pet posto u odnosu na isto razdoblje 2019.

Istodobno je vrijednost uvoza bila 2,5 milijardi eura, što je pad od 7,3 posto. Tako je ostvaren deficit od 758,8 milijuna eura ili 26,6 posto manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Udio izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u ukupnom hrvatskom robnom izvozu u razdoblju od siječnja do rujna iznosi 15,86 posto, a vrijednost uvoza 14,56 posto, piše u priopćenju. Najznačajniji proizvodi u izvozu u prvih devet mjeseci su žitarice kojih je izvezeno za 205,4 milijuna eura, dodaje se.

Najznačajnije tržište su zemlje EU

Najznačajnije tržište vanjskotrgovinske razmjene poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda Hrvatske predstavljaju zemlje EU-a s udjelom od 65,83 posto u izvozu, te 86,16 posto u uvozu.

Slijedi CEFTA s udjelom od 24,65 posto u izvozu te 7,83 posto u uvozu poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, navodi se u priopćenju.

Najvažnije izvozno tržište u prvih devet mjeseci bila je Italija, u koju je izvezeno poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti od 300,8 milijuna eura.

Udio Italije u ukupnom izvozu poljoprivredno prehrambenih proizvoda iznosi 17,76 posto, a u ovoj godini izvoz u Italiju je povećan za 21,9 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je uvoz iznosio 263 milijuna eura i manji je za 16,6 posto. Pritom je ostvaren suficit od 37,6 milijuna eura.

U Italiju se najviše izvozi kukuruz (osim onoga za sjetvu), pšenica i suražica (osim za sjetvu i tvrde pšenice), cigarete koje sadrže duhan (osim onih sa sadržajem klinčića), svježi ili rashlađeni europski brancin, svježa ili rashlađena orada i dr.

Ministarstvo poljoprivrede u priopćenju ističe kako je Njemačka jedan od najznačajnijih partnera u vanjskotrgovinskoj razmjeni Hrvatske.

Njemačka se, kako navode, od 2013. kontinuirano nalazi na prvom mjestu kao tržište s kojeg Hrvatska najviše uvozi, a zadnje četiri godine je među prvih pet zemalja u koje Hrvatska najviše izvozi.

Značaj gospodarskih i drugih veza Hrvatske i Njemačke u siječnju ove godine potvrđen je odabirom Hrvatske kao zemlje partnera Zelenog tjedna u Berlinu, najveće međunarodne poljoprivredne manifestacije u sklopu koje je 50-tak hrvatskih izlagača, hrvatskih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva predstavilo svoje proizvode pred više od 400 tisuća posjetitelja, ističu iz Ministarstva poljoprivrede.

Dodaju i kako je između ostalog i zahvaljujući uspješnom nastupu u okviru Zelenog tjedna, u prvih devet mjeseci ove godine u Njemačku izvezeno poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda za 127,2 milijuna eura, dok je iz Njemačke uvezeno poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti od 365,9 milijuna eura.

Prema istom razdoblju lani vrijednost izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u Njemačku bilježi rast od 13 posto, a vrijednost uvoza je pala pet posto. Tako je deficit smanjen 12 posto.

Dnevno